Arnold

Arnold

موتور رندر Arnold یک از به ترین موتورهای رندری است که بطور پیشفرض در 3DsMax و Maya نصب هستش و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

این موتور توسط شرکت autodesk طراحی شده و در حال حاضر مو جود است و دارای آینده ای درخشان است.

Arnold vs V_ray

در فضای مجازی این دو موتور رندر را زیاد باهم مقایسه می کنند و در بیشتر آن ها می گویند که V_ray بهتر از Arnold است، اما من در این جا می گویم که Arnold بهتر است! چرا؟

 

چون در موتور رندر Arnold و V_ray هر دو در بخش متریال سازی بسار ساده و قابل فهم هستند اما در این بخش اگر شما بخواهید یک متریال کثیف یا یک متریال درخشان یا ... بسازید بهتر است از Arnold استفاده کنید، چون تعداد دکمه ها و کلید های آن از V_ray کمتر است و این کار باعث افزایش سرعت در کار می شود.

در V_ray ابزار هایی برای ساخت و ایجاد نورهای مختلف داریم که کار با آن ها نیاز به آموزش دارد اما در Arnold این طور نیست بلکه اگر کسی با ابزارهای نورپردازی 3DsMax یا Maya کار کرده باشد می توان با Arnold هم کار کند و نیازی به آموزش های زیادی هم نیست.(البطه این موضوع رو در نرم افزار 3DsMax و Maya وجود دارد و در دیگر نرم افزار ها خبری ندارم.)

در بخش رندر هم Arnold بسیار بهتر است چون کار کردن با آن بسیار ساده است و این که در هر بروزرسانی خود خیلی از تنظیمات قبلی خود را عوض نمی کند اما در V_ray این طور نیست چون با هر بار بروزرسانی که این پلاگن انجام می دهد کل تنظیمات خود را در این بخش عوض می کند و نیاز است تا یک آموزش دیگر در رابطه با این پلاگن دید تا دوباره بتوانید با V_ray کار کنید.

 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

MEISAM3DFOX

هدف از ایجاد این وبلاگ، در اختیار گذاشتن آموزش های مختلف ومطالب و برنامه های مربوط به انیمشن سازی و بازی سازی است.
لطفا مطالب را با ذکر منبع برداشته و از کپی برداری های غیرقانونی جلوگیری کنید.

(با تشکر از توجه شما عزیزان)

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی