AI

AI

هوش مصنوعی یا همان AI یک تکنولوژی هستش که امروزه خیلی ها دارند از آن استفاده می کنند برای کارهای مختلفی مثل ساخت عکس و تصویر، برنامه نویسی، ترجمه و کلی چیز دیگه که توی این پست فقط قرار به ساخت عکس و تصویر آن بپردازیم.
این تکنولوژی خود به تنهایی یک هوش است که می تواند متن ورودی شما را بخوانند، تجزیه و تحلیل کند و با توجه به متن ورودی، تلاش می کند تا تصویر یا تصاویری برای شما ایجاد کند؛ اما چگونه و چطور؟

آموزش AI

بعضی ها فکر می کنند که این هوش مصنوعی ها از خود نبوق نشان می دهند اما این طور نیست، بلکه از حجم زیاد اطلاعاتی است که در سرورهای خود دارند و با توجه به آن اطلاعات سعی می کنند که تصویر سازی بکنند.

برای مثال: فرض کنید یک هوش مصنوعی ساختیم تا برای ما تصاویری که ما می خواهیم را بسازد، خوب اول از همه این هوش ما باید یاد بگیرد که چگونه می توانند یک تصویر بسازد، برای نمونه یک تصویر از یک تاس را به او می دهیم و به آن می گوییم که یک تصویر همانند همین تصویر ورودی برای ما بسازد؛ این هوش ما چندیدن چند بار این کار را انجام می دهد تا به حد مطلوب ما برسد و برای تصاویر دیگر هم همین کار را می کنیم. بعد از اتمام یادگیری حال هوش ما آماده است تا اطلاعات را از کاربر دریافت و تبدیل به عکس کند.

Microsoft Bing Image Creator

Microsoft Bing Image Creator یکی از هوش مصنوعی هایی است که توسط شرکت Microsoft طراحی و ساخته شده است و تمام تصاویری رو که در این پست میبینید با همین هوش مصنوعی ساخته شده اند. این هوش مصنوعی توسط یک هوش دیگه به اسم DALL·E ساخته شده است و تمام قدرت و توانایی خود را از همین هوش گرفته است که توسط شرکت OpenAI ساخته شده است که این شرکت هم متعلق به Microsoft است.

آینده هوش مصنوعی و انسان ها

خیلی از افراد فکر می کنند که هوش مصنوعی قرار است تا جایگاه و شغلشان را از آن ها بگیرد که در مواردی این موضوع درست است ولی نه به طور صد درصد، ولی AI می تواند جای گاه انسان را به عنوان هنرمند بگیرد؟
جواب منفی است! چرا؟ چون مفهوم هنر این نیست که شما بیایید در عرض چند ثانیه یک تصویر بسازید و بعد به خودتان بگویید هنرمند و به کارتان هم بگویید هنر، نه این طور نیست. زمانی که اولین بار دوربین عکاسی اختراع شد خیلی ها فکر کردند که دیگر کار نقاش ها تمام است و کسی به سمت رنگ و تابلوهای نقاشی نمی رود، اما ما الان در سال 1402 هستیم و خیلی از افراد هستند که با رنگِ روغن و قلمو طرح های خاطره سازی ایجاد می کنند که دارای مفاهیم سنگین و عمیقی  هستند، مفاهیمی که یک هوش مصنوعی قادر به فهم آن نیست.

یک مثال دیگه می زنم:

فرض کنید یک هوش مصنوعی مانند BAI دارید و از او می پرسید که گوشت و پوست چیست و آن هم یک جوابی به شما می دهد ولی یک سوال، آیا این هوش از گوشت و پوست درکی دارد؟ جواب منفی است! چون مَفهوم کلمه دَرک با دانستن یک موضوعی خیلی فرق دارد. برای مثال، همه ما معنی کلمه بی پولی را می دانیم، چه آن کسی که سرمایه ی چندانی ندارد و چه آن کسی که ثروتمند است، ولی آن شخص ثروتمند درک درستی از بی پولی دارد یا فقط معنی کلمه بی پولی را می داند. خودم یک دوست ثروتمندی داشتم، که همین طوری بود؛
یک روز توی خونه نشسته بودم که گوشیم زنگ خورد؛ گوشیم رو برداشتم و دوستم پشت گوشی بهم گفت بیا بریم سفر خارجی! من هم گفتم که پول کافی برای این جور کارها ندارم و اون هم در جواب گفت: خوب برو از تو کارتِت پول بردار!
یعنی این دوست بنده درک درستی از نداشتن پول را ندارد و چون خودش ثروتمند است فکر می کند که دیگران هم ثروتمند اند. در رابطه با هوش مصنوعی هم همین طوری است، یک AI نمی تواند تمام مسایل ما انسان ها را درک کند و به آن ها پاسخ دهد.

انسان ها هیچ وقت کنار گذاشته نمی شوند و این هوش مصنوعی ها فقط یک سری ابزار برای ما انسان ها هستند تا زندگی رو برای ما آسان تر بکنند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

MEISAM3DFOX

هدف از ایجاد این وبلاگ، در اختیار گذاشتن آموزش های مختلف ومطالب و برنامه های مربوط به انیمشن سازی و بازی سازی است.
لطفا مطالب را با ذکر منبع برداشته و از کپی برداری های غیرقانونی جلوگیری کنید.

(با تشکر از توجه شما عزیزان)

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی