۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

Motion Capture

دوربین های مورد استفاده در نرم افزارهای Motion Capture

در تاریخ سه شنبه, 15 مرداد 1392 در بخش معرفی ابزار توسط سجاد جهانگیری

بررسی دوربین های Kinect و کارکردهای آن در نرم افزارهای Motion Capture

دوربین های مورد استفاده در نرم افزارهای Motion Capture
در این مطلب قصد دارم توضیحاتی در مورد دوربین های مورد استفاده در نرم افزارهای موشن کپچر بدم . اطلاعاتی در مورد چیستی و چگونگی کارکرد این سیستم ها .
 
بررسی دوربین های Kinect و کارکردهای آن در نرم افزارهای Motion Capture
 
دوربین های کینکت حرکات و جابجایی های بدن شامل دست و پاها رو تشخیص میده و اونا رو به دستورات قابل فهم برای سیستم بدل میکنه . از اونها علاوه برفرآیند متحرکسازی کاراکترها در انیمیشن و همینطور بازی سازی (که اولین بار برای کنسول بازی XBox طراحی و عرضه شده) در زمینه های مختلف ازجمله پزشکی یا کنترل اتومبیل یا فروشگاههای لباس هم استفاده میشه .
اتفاق جالبی که افتاده اینه که PrimeSense کمپانی پشتیبان کینکت که این محصول رو به سفارش و با طراحی شرکت مایکروسافت تولید کرده، تونسته سنسور سه بعدی عمق رو اونقدر کوچیک کنه که دیگه تو تبلت ها هم مورد استفاده قرار بگیره . بهتره بدونین از این دوربین برای فیلم برداری استفاده نمی شه و تنها مکمل سنسور عمق هست تا دستگاه بتونه حرکات اعضاء بدن فرد رو دریافت کنه .
با استفاده از این دوربین های تشخیص عمق میشه فاصله و ساختار سه بعدی هر جسم رو بدون اختلال در زاویه دید در شرایط نوری مختلف و با قدرت محاسبات بالا تشخیص داد که در دوربین های استریو این قابلیت ها تا این حد نیست . از طریق سنسور کینکت دریافت اطلاعات تصویری همچون حرکت وجابه جایی اعضای بدن وسر ، جهت خیره شدن چشم و اندازه گیری های مربوط به پارامترهای چشم و انواع تغییرات در بدن و ... قابل انجام هست .
سری جدید این محصول که با نام Capri هست، 10 برابر کوچیکتر از سری قبلیشه و به این ترتیب میشه از اون در تبلتها و... استفاده کرد .
...
ادامه مطلب در سایت زیر است.
منبع: mostafa3d.com
۱ ۰ ۰ دیدگاه

AtuoCAD


یکی از بهترین برنامه ها برای طراحی خانه و شهر سازی برنامه AtuoCAD است. این برنامه به شما کمک می کند تا به راحتی با اعداد و اندازه های دقیق بتوانید خانه یا شهر خود را با نمای دوبعد و سپس 3d بسازید.
تصاویری از کار با AtuoCAD:



۱ ۰ ۰ دیدگاه

Faceshif Studio


یکی از بهترین برنامه ها برای گرفتن و سیو موشن های صورت،برنامه Faceshif Studio است. شما می توانید از صورتتان فیلم بگیرید و وارد این برنامه کنید تا تمام  موشن های صورتتان را تشخیص دهد و حتی شما می توانید برای موشن های صورت خود فیلتری قرار دهید.(مثلا می توانید حرکات گردنتان را حذف کنید.)
در نهایت هم شما می توانید موشن صورت خود را وارد چهره کاراکتر طراحی شده کنید.

۱ ۰ ۰ دیدگاه


MEISAM3DFOX

هدف از ایجاد این وبلاگ، در اختیار گذاشتن آموزش های مختلف ومطالب و برنامه های مربوط به انیمشن سازی و بازی سازی است.
لطفا مطالب را با ذکر منبع برداشته و از کپی برداری های غیرقانونی جلوگیری کنید.

(با تشکر از توجه شما عزیزان)

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی